Fieldmarketingbureau VeldMark heeft ICT goed geregeld

by | Klant in de spotlight | Comments

Fieldmarketing, marketingactiviteiten waarbij ontmoetingen met consumenten ‘in het veld’ centraal staan. Van hostessen voor evenementen tot fotomarketingcampagnes en van promotieteams tot pop-up stores. Martijn de Sonnaville, managing director van VeldMark, weet er alles van. Met een team van acht projectmanagers en ca. 300 ‘VeldMarketeers’ verzorgt hij fieldmarketingcampagnes voor de grote bedrijven van Nederland. Onder andere FrieslandCampina, Nutricia, Wehkamp, Heineken, de Nederlandse Spoorwegen en Connexxion mag hij tot zijn klanten rekenen. Dan wil je natuurlijk wel dat de ICT goed geregeld is. “Als iemand roept: hij doet het niet, dan zeg ik met een gerust hart: bel OfficeBox maar.”

VeldMark

Fieldmarketingbureau VeldMark in Zeist ontstond in 1999. Martijn: “De oprichter van VeldMark werkte toentertijd voor Nutricia. Hij hielp mensen af en toe met het regelen van dingen. Dat liep nogal uit de hand: het begon met wat kleine stands opbouwen en eindigde ermee dat hij een heel groot team studenten op de Rotterdam Marathon Extran liet uitdelen aan deelnemers en bezoekers. Dat was zo’n beetje het begin van VeldMark.”

Eigen server

De eerste jaren werkte VeldMark met een eigen server en back-ups. “Volgens mij was er geen alternatief in die tijd,” aldus Martijn. “Maar het was wel bewerkelijk. We hadden hier een server staan en elke dag moest je dan een back-up maken. Die disk eruit halen en in de kluis leggen. Dat vergat ik natuurlijk. Soms een dag, soms een week, soms iets langer. En dan had je die back-up een keer nodig en dan kreeg je het niet voor elkaar om hem terug te zetten. En we waren te klein om een eigen ICT-er in dienst te nemen.” Toen in 2005 net de eerste initiatieven voor cloud computing ontstonden, stapte VeldMark dan ook direct in. “Daar heb ik eigenlijk nooit een moment spijt van gehad. OfficeBox kon wat wij zochten: dat ik mezelf niet druk hoefde te maken over de ICT. Dat ik hier niet zelf hoefde te klooien met back-ups, of computers die het niet deden. Daar wilde ik vanaf.”

Flexibiliteit

Naast het uitbesteden van de ICT, ziet Martijn nog een belangrijk voordeel in het gebruik van OfficeBox. “Fieldmarketing, één-op-één contact met consumenten, houdt ook in dat er gewerkt wordt als anderen vrij zijn. ’s Avonds en in het weekend zijn onze ‘VeldMarketeers’ vaak op pad. Onze projectmanagers draaien roulerend stand-by diensten om de teams in het veld te ondersteunen. Om vragen te beantwoorden, dingen even voor ze na te kijken. Een vergunning op te zoeken, telefoonnummers door te geven, dat soort dingen. In het verleden was je dan echt aan huis gebonden, maar dankzij onze private cloud werken we nu een stuk flexibeler. Helemaal sinds de komst van smartphones en andere mobiele apparaten – je kan altijd en overal inloggen en makkelijk bij je spullen.”
Inmiddels gebruikt VeldMark het totale OfficeBox-pakket: Werkplek Online, Telefonie Online en een back-up internetlijn van OfficeBox. Hun eigen, aparte internetverbinding hebben ze erbij gehouden. Als die uitvalt schakelt het systeem automatisch over naar de OfficeBox back-up lijn. “Niet dat het vaak gebeurt en het kost wat extra, maar als je het niet doet en de verbinding valt een keer uit, dan zitten er mensen stil. En dat is uiteindelijk natuurlijk duurder.”

Aanbevelen

De persoonlijke benadering van OfficeBox vindt Martijn erg prettig. “Als ik OfficeBox bel, hoef ik eigenlijk niet eens te zeggen wie ik ben. ‘Met Martijn’ is voldoende. En ikzelf weet ook wie ik aan de telefoon heb, volgens mij ken ik iedereen wel.”
Martijn beveelt OfficeBox dan ook regelmatig aan bij vrienden en zakenrelaties. “Dan roep ik altijd dat ik de ICT helemaal top geregeld heb,” lacht Martijn. “En dan komt direct de vraag terug ‘hoezo dan?’, want niemand vindt zijn ICT ooit goed geregeld.” Om eraan toe te voegen: “Ik vind het heel fijn dat ik in mijn eigen spullen, mijn eigen omgeving terecht kom. Dat ik overal bij kan. En dat ik van die sores af ben. OfficeBox heeft echt mijn hele ICT ontzorgd. Heel cliché.”

Klanten

Andere klanten in de Spotlight

Klantverhaal: Totech Europe en Officebox

Klantverhaal: Totech Europe en Officebox

Totech Europe is een toonaangevende leverancier van droogoplossingen voor vochtgevoelige materialen, bekend om hun innovatieve en kwalitatieve producten. Hun droogkasten en opslagsystemen worden wereldwijd gebruikt om elektronische componenten en andere gevoelige materialen te beschermen tegen vocht. Met de groeiende vraag naar hun producten besloot Totech om hun interne processen te optimaliseren. Dit leidde tot een samenwerking met Officebox, waarbij een digitaal documentbeheersysteem en een digitaal handtekeningensysteem werden geïmplementeerd. Deze oplossingen hebben bijgedragen aan verbeterde operationele efficiëntie en een solide basis gelegd voor verdere groei en innovatie.

Officebox: De ICT-partner voor Vrijwilligers Centrale Amsterdam

Officebox: De ICT-partner voor Vrijwilligers Centrale Amsterdam

Ontmoet de toegewijde Office Manager van de Vrijwilligers Centrale Amsterdam, Sylvia Nobel. In haar zoektocht naar effectieve ICT-ondersteuning, stuitte ze op een uitdaging die velen in de non-profitsector bekend zal voorkomen. Maar zoals elk goed verhaal begint, opende zich een nieuw hoofdstuk toen ze in contact kwam met Officebox. Laat je meenemen door Sylvia’s persoonlijke ervaring en ontdek hoe deze samenwerking een wezenlijk verschil maakte voor hun missie in Amsterdam.

Innovatie en Samenwerking: Het Verhaal van Wisse Kommunikatie

Innovatie en Samenwerking: Het Verhaal van Wisse Kommunikatie

Ontdek het verhaal van Wisse Kommunikatie, een toonaangevend communicatiebureau dat sinds 1982 voorop loopt in innovatie en samenwerking. Als managing partner deel ik graag hoe ons bureau evolueert om future-proof te blijven in de snel veranderende wereld van communicatie. Lees verder om te ontdekken hoe onze samenwerking met Officebox ons helpt bij het stroomlijnen van onze processen en het maximaliseren van efficiëntie, terwijl we onze medewerkers ondersteunen om op een meer geavanceerde manier te werken. – Serge Beckers, Managing Partner bij Wisse Kommunikatie

Share This