MijnOfficebox klantportaal

 

Hoe kom ik bij het klantportaal MijnOfficebox?

Ga naar mijn.officebox.nl/rdp. Log in met je gebruikersnaam (emailadres) en wachtwoord van je account. Hierna kom je terecht in het klantportaal. Je kunt ook inloggen door op onze website rechtsbovenin op de knop ‘Inloggen’ te drukken.

Wat kun je doen in het klantportaal MijnOfficebox?

Hieronder lees je wat je kan doen in het klantportaal als medewerker.

  • Je kunt je eigen wachtwoord wijzigen.
  • Je kunt diverse handleidingen inzien en lezen. Handleidingen over Windows, Officebox, de Microsoft Office applicaties en nog veel meer.
  • Je kunt op Barracuda inloggen om je spamfilter in te zien.
  • Je kunt aanvragen of tickets inzien, als je een vraag hebt gestuurd via de mail dan kun je hier de status van deze vraag inzien.

Binnen de organisaties van onze klanten zijn er medewerkers met een sleutelgebruiker rol. Deze rol geeft meer mogelijkheden en verantwoordelijkheden. Hieronder lees je wat een sleutelgebruiker kan doen in het klantportaal:

  • Je kunt het accountbeheer uitvoeren. Denk aan medewerkers uit dienst melden, waarop het account uitgeschakeld wordt of juist een account aanvragen voor een nieuwe medewerker.
  • Je kunt de wachtwoorden van medewerkers resetten als ze het wachtwoord zijn vergeten.
  • Je kunt het account van medewerkers rechten geven tot bepaalde mappen of producten. Denk hierbij aan een medewerker die onderdeel gaat uitmaken van het marketingteam, je kan dan deze medewerker toegang geven tot de bestandsmap ‘marketing’.
  • Je kunt de maandelijkse facturen inzien.
  • Je kunt per maand zien welke producten en diensten er worden afgenomen bij Officebox.
  • Je kunt het beveiligingsrapport inzien, hier zie je hoeveel medewerkers gebruik maken van twee factor authenticatie, periodiek het wachtwoord wijzigen of hoeveel medewerkers vanuit een ander netwerk (bijvoorbeeld thuis) kunnen werken.
  • Indien beschikbaar kun je ook de wifi inzien, hier zie je het netwerkapparatuur, de status van de wifi en het wifi wachtwoord.
  • Als jouw organisatie gebruik maakt van Telefonie Online, dan kun je ook het beheer uitvoeren voor de telefonie.
  • Je kunt support codes aanmaken, hierbij kun je bijvoorbeeld aangeven dat een bepaalde medewerker tijdelijk wordt gemachtigd in jouw afwezigheid (tijdens bijvoorbeeld vakanties). Ook kun je via support codes ervoor zorgen dat externen en leveranciers toegang krijgen tot jouw IT-omgeving.

Zoals je leest kun je in het klantportaal zelf veel uitvoeren, maar onze Servicedesk staat altijd voor je klaar. Elke medewerker kan de Servicedesk bellen en wordt geholpen door een systeembeheerder. Als sleutelgebruiker kun je ook accounts aanvragen of laten uitschakelen door te mailen naar de Servicedesk.

Heb je vragen over MijnOfficebox? Neem contact op met de Servicedesk door te mailen naar help@officebox.nl of door te bellen naar 088 118 3200.

Microsoft 365

Nieuws Berichten

Handige Microsoft Outlook Tips

Handige Microsoft Outlook Tips

Microsoft Outlook Verzonden mail terugroepen of vervangen Verstuurde mails die nog niet geopend zijn bij de ontvanger kunnen teruggeroepen worden. Deze mogelijkheid...

Share This
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met ons gebruik van cookies.
Accepteren