VoIP telefonie met Telefonie Online van Officebox.

door | VoIP Telefonie Online | 0 Reacties

Je kent ons vanwege de werkplek online oplossingen, Office 365 oplossingen en andere ICT-diensten waaronder VoIP telefonie (ofwel Telefonie online). Sinds KPN afscheid heeft genomen van ISDN is de vraag naar VoIP telefonie, de mogelijkheden van VoIP en de kosten van VoIP telefonie steeds groter geworden. In onderstaande artikel beantwoorden, beknopt, enkele veelgestelde vragen over VoIP.

 

Wat is VoIP telefonie?

VoIP betekend niets anders dan Voice over Internet Protocol (VoIP). Bij VoIP wordt het Internetprotocol gebruikt om het gespreksdata over te brengen naar een ander VoIP gebruiker of een andere VoIP leverancier/centrale, maar ook naar een analoge telefoonlijn. Het maakt dus niet uit wie je wilt bellen want het gesprek zal via een PBX centrale verbinding maken met het juiste telefoonnummer. Een PBX-centrale is een centrale die het telefonie verkeer regelt binnen de organisatie en word in veel gevallen op kantoor geplaatst. Bij Officebox plaatsen we geen onnodige apparatuur bij je op kantoor maar staat onze server in Amsterdam in het datacenter waar ook de andere servers staan.

Waarom VoIP Telefonie?

Met VoIP telefonie zijn de mogelijkheden oneindig! Je kunt eigen programma’s maken, doorschakelingen maken, keuzemenu’s maken, antwoordapparaat instellen, voicemail instellen, gebeld worden en bellen met je zakelijke telefoonnummer op een mobiele telefoon en nog veel meer. Bij Officebox bieden we verschillende pakketten, zodat je alleen betaald voor de functies die je nodig hebt. Bij alle pakketten heb je zelf de mogelijkheid om de functies van de telefooncentrale aan te passen via een online portaal. Gaat het onverhoopt toch mis met het instellen dan kun je altijd onze servicedesk bellen of een back-up terugzetten.

VoIP telefonie geeft je de mogelijkheid om beter bereikbaar te zijn voor klanten. Flexibel werken is daarbij ons uitgangspunt! Met een App op de mobiele telefoon ben je bijvoorbeeld bereikbaar op je mobiele telefoon met je zakelijke nummer en kun je ook bellen met je zakelijke nummer vanaf je mobiele telefoon.

Wat heb je nodig voor VoIP telefonie?

Voor VoIP heb je een stabiele internetverbinding nodig en een telefoon die geschikt is voor VoIP. Wij bieden een mooi assortiment met toestellen waaruit je kunt kiezen om goed ondersteuning te kunnen garanderen! Dit zijn toestellen waar wij veel mee werken en goede ervaringen mee hebben zijn: GrandstreamGigaset en Yealink.

In enkele gevallen zijn er al VoIP toestellen aanwezig die we uiteraard ook kunnen configureren zodat het toestel verbinding maakt met centrale. Helaas kunnen we daarbij alleen minimale ondersteuning geven op de toestellen als ze niet in ons assortiment bekend zijn. Je kunt altijd contact met ons opnemen om samen de mogelijkheden te bespreken.

Wat kost VoIP?

De kosten van VoIP zijn volkomen afhankelijk van de mogelijkheden die je nodig hebt. Wil je bijvoorbeeld gebruik maken van een keuzemenu met een wachtrij dan is dat duurder dan alleen bereikbaar zijn met een voicemail of antwoordapparaat. Je betaalt dus alleen de kosten voor de functies die je gebruikt met de belkosten. Belkosten zijn voor VoIP telefonie stukken lager dan traditionele telefonie waardoor je dus voordeliger uit bent. Wil je meer weten over de mogelijkheden of kosten van onze VoIP telefonie dan kun je via onderstaande knop geheel vrijblijvend contact met ons opnemen.

Telefonie Online

Overige Nieuws Berichten

WhatsApp for Business met Xelion

WhatsApp for Business met Xelion

Officebox werkt samen met Xelion om klanten te voorzien van een flexibele, professionele telefonie-oplossing. Deze samenwerking is nu uitgebreid met een waardevolle toevoeging: de integratie van WhatsApp for Business binnen het Xelion-platform. WhatsApp is wereldwijd het meest gebruikte berichtenplatform en wordt ook steeds vaker zakelijk ingezet. Klanten verwachten snelle, persoonlijke en laagdrempelige communicatie. Dankzij de nieuwe integratie met Xelion kunnen bedrijven WhatsApp-berichten nu direct ontvangen en beheren binnen één centraal platform, samen met alle andere communicatiekanalen.

Ontdek Officebox Telefonie Online met Xelion

Ontdek Officebox Telefonie Online met Xelion

Wij zijn trots om aan te kondigen dat we een samenwerking zijn aangegaan met Xelion, een toonaangevende leverancier van innovatieve communicatieoplossingen. Voorheen boden wij een eigen oplossing aan voor bedrijfscommunicatie, maar met de centrale van Xelion hebben we onze dienstverlening naar een hoger niveau getild. Dankzij deze samenwerking kunnen wij nu Officebox Telefonie Online met Xelion aanbieden, een geavanceerd systeem dat niet alleen zorgt voor betere verbindingen, maar ook de flexibiliteit en het gebruiksgemak biedt waar moderne bedrijven naar op zoek zijn.

Officebox Telefonie Online is meer dan alleen een telefooncentrale. Het is een complete cloudoplossing waarmee je spraakoproepen, videovergaderingen en chatdiensten kunt beheren, allemaal via één platform. Of je nu vanuit kantoor, thuis of onderweg werkt, je blijft altijd verbonden. Met de kracht van Xelion kunnen we nu een product aanbieden dat de behoeften van elk bedrijf, ongeacht de omvang, perfect vervult.

Wat is een 088 nummer? En 088 nummer aanvragen

Wat is een 088 nummer? En 088 nummer aanvragen

Wat is een 088 nummer en hoe kun je een 088 nummer aanvragen. Lees de voordelen en voorwaarden van een 088 bedrijfsnummer en hoe Officebox het nummer op een slimme manier...

Share This